Rocky Mountain přichází s inovovaným pohonem Dyname 4.0, který uvádí na modelech Instinct Powerplay a Altitude Powerplay.

Nástupce předešlé generace s označením Dyname 3.0 přináší zásadní inovaci v rozměru pohonu a v softwarové stránce, co se týče možností nastavení pro koncového uživatele.

Rocky Mountain využívá k pohonu svých elektrokol tak trochu jiné řešení než používají ostatní výrobci pohonů. Standardně se používá pohon, kde máte v jednom "balení" motor, převodovku, torzní sensor a elektroniku. Rocky Mountain Dyname 4.0 je konstruován tak, aby byla zachována totožná geometrie klasického bezmotorového kola, používá klasické středové složení a díky konstrukci je například možné jednoduše vyměnit torzní sensor, který je častým důvodem kompletní výměny motoru u klasických konzervativních řešeních.

POHONNÝ SYSTÉM

Nová generace pohonu Dyname 4.0 je silná a výkonná. Přináší vysoký točivý moment a dlouhotrvající výkon. Toto v praxi znamená vyšší rychlost ve výjezdech, svižnější akceleraci, ale také větší a snadno demontovatelnou baterii, díky níž si každou jízdu užijete více a déle než kdykoliv předtím. Celý systém je i nadále vyvíjen v Kanadě, přičemž se držíme stejných základních pravidel jako u předchůdců. Hlavním krédem nové generace je vysoký výkon v menším a lehčím balení. Systém Dyname 4.0 dodává svou sílu plynule a přirozeně, díky čemuž jsou naše e-biky dlouhodobě jedněmi z nejoblíbenějších na trhu.

  • Menší objem a snížená hmotnost
    Nejnovější jednotka Dyname 4.0 je o 18,5% lehčí než předchozí generace (Dyname 3.0). V průběhu vývoje se nám podařilo nejen snížit hmotnost, ale rovněž umocnit spolehlivost našeho motoru. Pohon Dyname 4.0 proto využívá kupříkladu velká „oversize“ ložiska pro zvýšení pevnosti a odolnosti.
  • Tichý pohon
    Nový systém Dyname 4.0 pracuje s menšími otáčkami, což snižuje charakteristický pískot elektromotorů, zejména při porovnání s ostatními systémy.
  • Vyšší točivý moment
    Virtuální „motorka“ vás nakopne vždy, když to potřebujete. Zároveň sama utichne, pokud pro ni zrovna není využití.
  • Patentovaná konstrukce
    Tři originální patenty a kompletní „in-house“ řešení znamenají naprostou konstrukční svobodu.
  • Naladěno podle lidí
    Specificky naladěné a cíleně konstruované pro reálné MTB využití a lidskou kadenci šlapání. Žádné zbytečné roztáčení nohou.
  • Motor s intuicí
    Naprosto hladké a přirozené splynutí síly motoru a jezdce. Systém Dyname umí číst Váš rytmus a intuitivně reagovat na Vaši jízdu.
  • Pevnější střed
    Středové složení zůstává součástí kola, osa klik neprochází motorem. Výsledkem je méně skřípání, menší opotřebení, a hlavně snadná servisovatelnost prakticky kdekoliv! Milujeme lokální dílny.
  • Torzní sensor
    Systém měření točivého momentu odečítá tuto hodnotu přímo z napnutí řetězu, díky čemuž lze předejít nežádoucímu zpoždění reakcí pohonu. Výsledkem je plynulý a přirozený zátah.



Parametry elektrosystému
- jednotka Rocky Mountain Dyname 4.0
- nominální výkon: 250 W
- maximální výkon: 770 W
- kroutící moment: 108 Nm
- úrovně přípomoci: Ludicrous, Trail Plus, Trail a Eco
- systém je vybaven torzním senzorem - měření točivého momentu odečítá tuto hodnotu přímo z napnutí řetězu
- bezúdržbový typ motoru
- maximální rychlost elektrické podpory: 25 km/h ± 10 %

Benefity pohonu

  • konstrukční řešení oproti konkurenčním výrobcům - jde o unikátní konstrukci pohonu, kde není poháněný převodník klik
  • konstrukční řešení pohonu vůči rámu umožňuje použít kvalitní geometrii, aby bylo elektrokolo velmi dobře ovladatelné i při použití velkokapacitní baterie
  • stabilní uchycení motoru v rámu, tak aby nedocházelo k pohybu pohonu v rámu - několikabodové fixní spoje
  • výhoda dlouhodobě udržitelného provozu díky možnosti výměny jednotl. komponent pohonu
  • nejvíce namáhané místo na jízdním kole je středová osa - zde je motor umístěn separátně a je použita klasická středová osa jako u analogových kol
  • jednotlivé komponenty pohonu jsou servisovatelné - torzní čidlo, převodový řetízek, ložiska, motor
  • možnost připojení externí baterie 314 Wh + nabíjení obou baterií najednou - celkově dostáváte elektrokolo s kapacitou baterie 1034 Wh resp. 794 Wh (při použití integrované baterie 480 Wh)
  • velký přehledný displej v rámu - dobře viditelný i v noci bez oslňování jezdce
  • možnosti individuálního nastavení výkonnostní křivky motoru bez nutnosti použití dalšího zařízení - pouze pomocí displeje kola
  • pohon nabízí kroutící moment 108 Nm - v praxi se chová stejně jako jízda na analogovém kole - nedochází k dotáčivosti převodníku jako u konvečních pohonů - v terénu to přináší pozitivní efekt ve výjezdu, kdy kolo má lepší grip a dochází k lepší dávkovatelnosti síly pohonu na kolo
  • pohon lze ovládat pomocí displeje i při poškození tlačítek u levého gripu

BATERIE

Na modelu je použita integrovaná baterie o kapacitě 720 Wh (baterii lze demontovat díky jednoduchému krytu na spodní rámové trubce).

OVLÁDÁNÍ

Ovládání pohonu je zajištěno pomocí kompaktního ovladače a nového integrovaného displeje Jumbotron.

Systém Dyname 4.0 společně s integrovaným displejem Jumbotron nabízí nejen možnost snadno přepínat jednotlivé úrovně dopomoci, zároveň lze zvolit tzv. „boost level“ odpovídající Vašemu jízdnímu stylu. Dále je zde možnost uložit si dva individuální profily a ty následně přepínat dle aktuálního jezdce, či jízdního stylu.

Výše zmíněné nastavení „boost level“ upravuje citlivost čidla točivého momentu, tedy způsob, jak motor reaguje na sílu investovanou do pedálů. Při vyšší úrovni nastavení „boost level“ stačí menší síla na pedálech k dosažení stejného točivého momentu. Při nižší úrovni „boost level“ musí jezdec vynaložit více síly, aby dosáhl potřebné reakce motoru – točivého momentu.

Úroveň dopomoci mění výkon motoru, který lze nejlépe vyjádřit v procentech jako podíl z maximálního dostupného výkonu systému Dyname 4.0 určeného pro zvolený režim dopomoci. Využít lze čtyři úrovně, jejichž přepínání ovlivňuje spotřebu energie, rychlost, ale také slouží k jemnému doladění aktuálně požadované síly motoru. Nabízené režimy: Ludicrous, Trail Plus, Trail a Eco.