Nový Rocky Mountain Instinct Powerplay SL
Tenhle bike se očekával… Kanadský Rocky Mountain nezůstává pozadu v segmentu lehkých elektrokol a přichází s úplně novým modelem Instinct Powerplay SL s novým pohonem Dyname S4 Lite!
Instinct Powerplay jsme do teď mohli znát jako bráchu modelu Altitude s nižšími zdvihy, stejným pohon se 108 Nm krouťáku a baterií 720 Wh. Nově je Instinct PP SL úplně odlišný a zařadí se do kategorie lehkých celoodpružených elektrokol.
Na Instinctu PP SL je všechno úplně jinak! Nový rám a hlavně nový pohon! S příchodem nového Instinctu uvádí Rocky Mountain na trh i zbrusu nový pohon s označením Dyname S4 Lite!
Označení Lite už naznačuje, že parametry nového pohonu budou odlišné.
Princip nového menšího, lehčího a slabšího pohonu zůstává stejný, takže vás může oslovit svou servisovatelností, přístupem k náhradním dílům, svou dlouhodobě udržitelnou myšlenkou, přirozeným dávkováním výkonu a projevem klasického jízdního kola!
Pohon, kde není poháněn převodník nýbrž horní high-pivotní kladka, která slouží i jako konstrukční prvek rámu a torzní čidlo měří napětí na řetězu nikoliv na ose, nově nabízí parametry 65 Nm max. krouťák a 550 W max. výkon. Konstrukční změnou je i umístění středové osy, kterou nově montujete do těla pohonu, nikoliv do rámu.
Oproti svému silnějšímu bráchovi je S4 Lite lehčí bez mála o 1 kg. Tělo je vyrobené z magnesia a jeho celková hmotnost je 2,26 kg. Převodový řetízek místo klasické převodovky nově najdete pod krytem na pravé straně. Pohon je tak vizuálně výrazně menší a designově lépe zakomponovaný do rámu.
Upgradem prošel i nový spyder na klikách, který má princip pastorků, nikoliv smamosvorného mechanismu a navíc zlehkl o neuveřitelných 150 g!
Instinct PP SL se vyvinul s cílem nižší hmotnosti a tomu odpovídá i použitá vyjímatelná baterie s kapacitou 480 Wh. Konstrukčně spodní rámová zhubla v porovnání s již celkem útlou trubkou aktuální generace. V kombinaci s méně výkonným pohonem zde Rocky Mountain deklaruje dojezd 80-90 % toho, co zvládnete s Dyname 4.0 a baterií 720 Wh. Já při reálných testech byl někde na 85%.
I když jde parametrově o zásadně slabší variantu aktuálního Dyname 4.0, v praxi jsem zvládl všechny své technické výjezdy.
Svými parametry tak aktuálně půjde o jedno z nejšilnějších lehkých elekrokol na trhu. V porovnání s konkurecí, která používá baterie s kapacitou okolo 320-400 Wh nabízí i slušnou dávku kapacity, kterou můžete rozšířit i externí baterií, kterou nabídne Rocky Mountain začátkem sezóny. Půjde o nový typ Overtime Packu s kapacitou 200 Wh. Pro aktuální majitele je dobrou zprávou, že verze aktuální externí baterie 314 Wh bude kompatibilní pomocí redukce.
A co jízdní vlastnosti? Instinct PP SL sice nepatří k nejlehčím ebikům na trhu, reálná hmotnost celku je 19,9 kg. Jízdní vlastnosti celku jsou ale skvělé. Rámu nechybí možnost nastavení geometrie pomocí RIDE-4 technologie uložení tlumiče a excentrických misek hl. složení, kterými můžete měnit reach kola. Svým designem připomíná nemotorovou verzi Instinctu.
Svými zdvihy 150 a 145 mm umožňuje širokou škálu použití, neztratí se na pohodové vyjížďce po flow trailech a zvládne i složitou techniku.
Na tomhle biku si připadáte jako na analogu s dynamitem v nohách!
Závěr
Pojďme si to shrnout, Instinct PP SL je kompletně nový model, svojí koncepcí spadá do kategorie lehkých elektrokol. Nový pohon vám nabízí dostačující sílu pro technické výjezdy. Jasně, nebude to takové jako na silnější variantě pohonu, ale dynamika tu zkrátka nechybí.
Jízdní vlastnosti jsou skvělé, bike je mimořádně obratný, lepší ebike kategorie SL jsem zatím nejezdil!
Galerie





























Diskuse